2009 m. liepos 22 d., trečiadienis

Čekija: Praha

Mūsų kelionė po Prahą, prasidėjo nuo Prahos hrado- tai pilių, rūmų ir bažnyčių kompleksas.Pirmuosius įtvirtinimus dar 870 metais čia statyti pradėjo Bohemijos kunigaikštis. Galutinai pilies statyba buvo užbaigta Marijos Terezos valdymo laikais (1740-1780 m.).Dabar Prahos hrado kompleksuose įsikūrusi prezidentūra, Rudolfo II paveikslų galerija bei įvairūs muziejai.
 Pirmasis mūsų aplankytas objektas tai Šv. Vito katedra.Jos statyba prasidėjo 1344 m. ir buvo galutinai užbaigta tik 1929 metais. Nors katedra buvo baigta tik praėjusiame šimtmetyje, tačiau architektai stengėsi išlaikyti gotikinį statinio stilių.

Katedros vitražai
Didysis Prahos herbas
Išėję iš katedros patraukėme miesto centro link.
Priėję Auksinę gatvelę, svarstėme ar verta eiti, mūsų grupelė nusprendė keliauti toliau.
Auksinė gatvelė yra viena seniausių ir gražiausių gatvelių. Po 1541 m. Prahos miesto gaisro, kuris sunaikino visą Mala Strana kvartalą, čia pradėjo kurtis be pastogės likę miestelėnai. Vėliau gatvelėje apsigyveno pilies šauliai ir auksakaliai, nuo kurių ir kilo gatvelės pavadinimas. Čia beje taip pat gyveno ir kūrė garsusis Kafka.
Priėję prie pilies vartų, išvydome dangiškąją sargybą.
Kiekvieną dieną, 12 val. galima stebėti  pilies sargybos pasikeitimą.
 Į centrą keliavome siauromis Prahos gatvelėmis.
Kairėje pusėje buvo kiemelis, o ten fontanėlis, patraukęs mano dėmesį. Jei jis čia nestovėtų turbūt niekada nesužinočiau, kad šioje vietoje stovi Kafkos muziejus
Priėjome Karolio tiltą. Tai vienas iš žymiausių Prahos simbolių. Jis nutiestas per Vltavos upę ir jungia du istorinius Prahos rajonus – Mala Strana ir Stare Mesto. Karolio IV nurodymu tiltas pradėtas statyti 1357 metais. Pirmąjį akmenį tilto statybai padėjo pats karalius.1963 m. tiltas buvo papuoštas barokinėmis karalių ir šventųjų skulptūromis, vaizduojančiomis šalies istoriją. Mūsų kelionės metu ant tilto buvo prekiaujama paveikslais, bei grojo gatvės muzikantai.
Atėjome į centrinę aikštę.
Astronominis laikrodis
Paminklas Janui Huso
Pavaikščioję po centrą, pasėdėję kavinėje keliavome ieškoti savo autobuso. Sekanti stotelė Adršpatų draustinis.