2018 m. liepos 13 d., penktadienis

Bulgarija. Kelionė su choru. Pirma diena

Prieš skrydį. Pirmą kartą į  choro vasaros kelionę skridau su mama. Mūsų nuotykiai prasidėjo jau Kaune. Mums važiuojant į Kauno oro uostą prasidėjo baisi liūtis, lyg Kaunas būtų pradėjęs raudoti. Galima sakyti, kad kai kuriose atkarpose nevažiavome, o plaukėme. Šiaip ar taip oro uostą pasiekėme sėkmingai. Antrame aukšte mūsų jau laukė dalis choristų ir juos lydintys asmenys. Praėję pasų kontrolę ir atsisėde kavinėje papietauti ir išgerti kavos, išgirdome, kad mūsų lėktuvas vėluoja valanda. Todėl po kurio laiko visi keleiviai susirinko kavinėje. Suprantama, juk prie laipinimo vartų beveik nėr kėdžių atsisėsti, bet nesvarbu, berods visiems keleiviams užteko vietos antrame aukšte. Kadangi buvau užsisakius registruotą bagažą tai galėjau pasirinkti kur sėdėti. Mama gavo vietą pačiame lėktuvo gale, todėl aš iš 6vt persikėliau į 33-čią, kad sėdėti su mama. Tiesa trečiasis žmogus mūsų kompanijoje buvo choristė Karolina tad kelionė neprailgo juolab, kad antrą kelionės pusę pramiegojau.
  Atvykę į oro uostą išsikeitėme 100eurų ir ėjome ieškoti autobuso. Dalis choristų jau stovėjo prie autobuso. Tiesa mums susėdus, vairuotojas pareiškia, kad jis mūsų neveš kol nesumokėsim pradinės sumos. Tad pradėjome rinkti po 10 eurų. Po kokių 30-40 min autobusas pajudėjo. Mūsų laukė ilga kelionė į Plovdivą.

Plovdivas. Plovdive esantį viešbutį (Hotel BLVD 7) pasiekėmė apie vidurnaktį. Viešbutis ganėtinai tvarkingas, tačiau wi-fi labai silpnas. Plius jie neturi savo restorano, todėl pusryčius kiekvienas ieškojo savarankiškai mieste. O kadangi mes turėdavome pajudėti į ekskursijas anksti tai tiekiančių maistą kavinių beveik niekur neradom, todėl visus rytus prekinomės maisto parduotuvėse.
Pirmąją dieną praleidome Plovdivo senamiestyje. Turiu pasakyti, kad tikrai labai jaukus, daug dailių namelių ir Romos laikų iškasenų. Bet vis gi, Bularija nėra ekonomiškai stipri šalis, minimali alga siekia 260 eurų ir beveikšant miestu dažnai užkliūva apleisti seni nerestauruoti namai, ne itin tvarkingai iškloti šaligatviai ir gatvelės.
Koncertas. Tą pačią dieną mūsų laukė koncertas su bulgarišku choru. Pirmoje dalyje dainavo bulgarų choras, antroje- mes ir pabaigoje sudainavome dvi dainas kartu. Turiu pasakyti, kad tarp klausytojų buvo labai neįprastų asmenų. Net nežinau kaip paaiškinti. Kai kurių apranga, aksesuarai ir elgesys sukūrė keista įspūdį apie juos. Nors po mūsų pasirodymo publika labai šiltai mums plojo.
Vakaronė. Po koncerto mūsų laukė bendra vakaronė su bulgarišku choru. Choristai tikrai labai pasistengė ir paruošė gausų vaišių stalą. Ten buvo ir jų tradicinė duona-pyragas, nesaldūs pyragai su sūriu ir su daržovėm,  bandelės, kepti vištų sparneliai, dešrelės, keptos plonai supjaustytos bulvės ale naminiai traškučiai, suris su datulėm, rūkyta mėsa ir dešros.
  Kai visi pasisotino, prasidėjo muzikinių kultūrų mainai. Mes jiems sudainuodavom dainą ir jie mums. Tiesa tarp jų buvo vienas etno daininininkas tai jis atliko kelias dainas iš skirtingų bulgarijos regijonų. Suprantama kaip ir pas mus, priklausomai nuo regiono dainavimo būdai ir maniera skiriasi. Tai stipriai praturtino vakarą.