2017 m. rugpjūčio 5 d., šeštadienis

Danija. Kopenhaga

Bilietai į Daniją kainavo ganėtinai pigiai, todėl ir skridome ten. Kitu atveju vargu ar būčiau skridus į Danija artimiausius penkis metus. Vis labiau vengiu miestų, renkuosi vietas mažiau lankomas turistų, šalis kur graži gamta. Danija ne itin įsipaišo į šiuos kriterijus.
  Pradžioje norėjome nuomuotis mašiną, bet vėliau supratome, kad tai mums labai brangiai kainuos. Nes kelionės į salas keltais , važiavimas per žymųjį Eresūno tiltą būtų kainavęs daug. Tačiau pastudijavę tai ką norime pamatyti ir pažiūrėję atstumus supratome, kad lengvai ir viešuoju transportu pasieksim norimus taškus.
  Apie Daniją nieko nežinojau ir niekad nesidomėjau. Net faktas, kad Hansas Kristianas Andersonas yra danas, praskriejo pro šalį.
  Buvau susidarius nuomonę, kad visos skandinavijos šalys panašios, nepasižyminčios gražia architektūra ir t.t. ir pan. Todėl žinoma Danija mane nustebino, nes supratau, kad tai visiškai netaip. Bet pradėkime nuo pradžių. Atvažiavome traukiniu iš Malmo ir pakilom į viršų, toliau testi savo kelionę autobusu. Pirma klaida - išlipome iš traukinio viena stotele per anksti. Antra - vos neįsėdome į priešingą pusę vežantį autobusą. Galiausiai, perėjome gatvę ir laukėm savo autobuso, kuris turėjo mus nuvežti iki buto, kurį išsinuomavome 2 iem naktims. Atvažiavo autobusas, nusipirkome bilietą ir važiavome.  Garis pamatė reklaminį bukletą turistams, kur radome info apie SMS bilietą. Užėjęs į saitą pasirenki kiek dienų naudosies transportu, sumoki ir į tavo telefoną ateina SMS bilietas, kuris patvirtina tai kad tu turi bilietą. Tad kaskart kai įlipi į autobusą ar  į metro įlipa kontrolė tu atidarai SMS ir gali sėkmingai važiuoti. Mes už 3 dienas sumokėjome 200 kronų t.y.27 eurai. Nepigu. Bet niekas ir nesakė, kad Danija pigi šalis.

Pasiekus butą, mus pasitiko buto šeimininko sesė. Kuri viską paaiškino ir patarė kur galima užeiti pavalgyti. Tiesa mes aplankėm tas vietas ir nelikom itin patenkinti, ypač paskutiniuoju restoranu, po kurio danijos virtuvę aprašome šia fraze "Sviestas svieste". Restorane "Fridas" man buvo atnešta lašiša su didele porcija smulkių bulvyčių. Turiu pasakyt nesu bulvių fanė. Stengiuos jų kuo mažiau vartoti, tačiau čia suvalgiau beveik visas. Ne, ne todėl, kad jos buvo kažkaip itin skaniai paruoštos, o todėl kad... lašiša buvo apkepinta iš dvieju pusių gausiame kieky sviesto ir dar prie visa ko atneštas padoraus dydžio pilstuvėlis su išlyditu sviestu.  Gariui atnešė jautiena ir žinoma tokią pat porciją bulvių ir ant gerai svieste apkepto gabalo gulėjo rutuliukas sviesto. O pamiršau paminėti, o prieš tai užsisakėm krabų salotas su majonezu . Rašydamas krabų turiu omeny krabų lazdeles. Apskritai turiu pasakyt, kad tas vakaras buvo vienas nesėkmingiausiu, nes mes jau baigėm vakarieniauti, o lietus už lango nestojo pilti ir mes išbėgome į autobuso stotelę ir mano mylimiausi verstos odos batai taip peršlapo, kad grįžus į Izraelį man teko juos išmesti, nes jie visiškai prarado spalva ir net suketėjo.
Kristianija. Mes nevaikščiojom ta teritorija kur buvo parduodami narkotikai ar rankų darbo dviračiai. Nuėjome kažkokiais apaugusiais takais, kur radome krūvas aviečių, gervuogių, agrastų, slyvų, obuolių ir gėliu. Sutikome vietinius gyventojus, kurie nors ir persodinėjo gėles ir dažė namų sienas , nepasirodė mums intelektualais, net kai kurie buvo neblaivūs. Bet turbūt to ir reikėjo tikėtis juk tai Kristianija.
 Kai apvaikščiojome Kristianija nusprendėme aplankyti žymiąją undinėlę. Kad ją pasiekti greičiausiu būdu teko plaukti laiveliu, kuris taip pat yra viešasis transportas.
Laivas-autobusas
Ėjau žiūrėt undinėlės tik tam,kad pastatyti varnelę. Buvau tikra, kad ten bus krūva turistų. Taip ir buvo.
Prie undinėlės nusifotografavome telefonu. O pamačius meškučius tariau "O kodėl prie meškiukų nieks nesifotkina?"

Kruizinis laivas iš Genujos

Rajonas apie kurį neradome stendo anglų kalba

Primena Anglija. Viskas taip apauge

Spalvų derinys
Nežinau ar specialiai palikta žolė ar ne, bet man patiko

Pavargo vyrelis
Štai ir pasiekėme neįtikėtino grožio parką, kuris susideda iš gražių alėjų, štai tokio atskiro užslėpto parkelio ir dar manau dalies gražių dalykų, kurių neapėjome.
Dienos atradimas- štai šis Karalių sodas (King's garden) su Rosenborgo pilim

Skalbiniai

Laukia kada užsidegs žalia spalva

Prieš jus Marmurinė bažnyčia. O mes stovim prie Amalienborgo rūmų.
 Amalienborgo rūmai yra Danijos karališkosios šeimos žiemos rezidencija. Tai yra ketverių rūmų, išsidėsčiusių aplink centrinę aštuonkampio formos aikštę, kompleksas.

Panorama nuo apvaliojo bokšto viršaus (The Round Tower)

Štai taip visą laiką ir tesiasi apvaliojo bokšto kelias

Suspėjome aplankyti ir Amager Strandpark -tai pliažas ir parkas besitęsiantis 4.6km šalia Eresūno sąsiaurio. Čia iš tolo galima pamatyti žymųjį Eresūno tiltą (8 km ilgio) jungiantį Kopenhaga ir Malmo.
Buvo siaubingai stiprus vėjas. Sekančią dieną galva buvo pilna smėlio ir įkišus šukas į plaukus supratau, kad geriau net nesivarginti bandant iššukuoti plaukus.

Ką galiu pasakyti pabaigai?
Mes Danijoje buvom rugpjūčio pabaigoje ir pamatėme čia: ir lietų, ir stiprų vėja, tuščia pliažą saulėtą dieną tad panašu Danija nelepina savo gyventojų ir visą jaukią atsmoferą danai kuria namuose. Tai aš supratau iš mūsų buto , kuriame gyvenome , interjero. Lempos skirtos neapšviesti patalpą, o sukurti jaukią atmosferą. Pledai padėti ant sofos net vasarą.
 Kitas pagirtinas dalykas- danai nebijo blogo oro, nes jie žino kaip reikia rengtis tokiu oru ir todėl blogas oras netrukdo jiems vaikščioti po miestą ar važiuoti dviračiu per liūti. Manau reikia to pasimokyti iš jų ir žiemą Izraelyje bus daug lengviau pernešti.